פרקט גושני או פרקט סינטטי מה כדאי?

פרקט גושני

פרקט בהגדרתו הוא חיפוי רצפתי מעץ או תחליף עץ בימנו שנועד ליצור אוירה נינוחה ונעימה בבתים ובעסקים, לעומת הקרירות של חיפוי האבן.

חיפוי עץ בראשית דרכם היו בנויים מעץ גושני – כלומר עץ מלא ולא תחליפים סינטטיים אחרים וגם לא חומר הקרוי MDF שהינו סוג של סיבי עץ דחוסים בלחץ עם חומרי הדבקה חזקים, וחוזק גדול נגד שחיקה.

פרקט סינטטי או גושני מה כדאי יותר?

עם השנים החליף הפרקט הסינטטי את פרקט העץ הגושני, והיו לכך מספר סיבות די מוצדקות לפחות כאשר הפך הפרקט למוצר להמונים, סיבה ראשונה הייתה עמידותו של העץ הטבעי הגושני בפגעי הזמן, השחיקה והמים, העץ רגיש לשריטות, למים ולחום וקור, הוא מתפשט ומתכווץ בהתאם לטמפרטורה של המשטח והאוויר ולכן נתון לשינויים התחזוקה של העץ הגושני מחייבת טיפול מסור מאוד כמו ציפוי לכה אקרילית אחת לכמה שנים בבתים פרטיים ואחת לשנה במקומות הומי אדם.

אם סינטטי אז איכותי

לעומתו הפרקט הסינטטי העשוי מתחליפי עץ וסיבי עץ הדחוסים בלחץ ומודבקים בלחץ עומד טוב יותר בפגעי הזמן וחשוב יותר זול וזמין יותר, ידידותי לסביבה משום שהוא חוסך שימוש בעץ אך מצד שני יצרנים זולים מהמזרח הכניסו במרכיביו חומרים לא ידידותיים לסביבה וחלקם אף חומרים מסרטנים, ולכן יש לבצע בדיקה מקיפה של מקור הפרקט.

מחיר לעומת איכות

מבחינת מצאי ברור שהפרקט הסינטטי נפוץ יותר מפרקט גושני הן בשל מחירו הנמוך מאוד והן בשל ההרכבה הפשוטה יחסית של שילוב לוחות אחד בשני תוך כדי שילובם בחריצים המובנים מראש, לעומתם פרקטים מעץ גושני חייבים להיות בנויים מיחידות אחידות ובהרכבתם והתקנתם יש להקפיד על מרווחים אחידים ולאפשר התפשטותם והתכווצותם בהתאם למזג האוויר. כמובן שאיכותו של פרקט גושני עולה באלפי מונים על פרקט סינטטי אך אין להשוות באורך חייו של הגושני לעומת הסינטטי וכן ביופיו, הוא טבעי וככל שהוא מתיישן כך הוא תורם באופיו  ולאווירה הביתית החמימה והנעימה.

ככלל לא מומלץ לאדם הממוצע להתקין פרקטים לבד בכוחות עצמו ויש להיעזר באיש מקצוע, על אחת וכמה כאשר מדובר בפרקט מעץ גושני.

פרקט גושני יתרונות וחסרונות

אלמנט נוסף חשוב הוא הקושי של העץ הגושני, ישנם מינים רבים של עצים עם דרגות קושי שונות החל מעץ רך ועד לעץ קשה מאוד בעל רמות שחיקה גבוהות, המחיר בהתאם לקושי העץ ולהיותם נפוצים או נדירים וכמובן לרמת העבודה הנדרשת ליצורם, מצד שני את הפרקטים הסינטטיים ניתן לקבל בכל גוון של עץ ובחירת הקושי והאיכות לא קשורים לסוג הפרקט, בכל רמת שחיקה של פרקט ניתן לקבל עשרות גוונים וטקסטורות.

לקריאה נוספת
התקנת פרקטים
התקנת פרקטים

התקנת פרקטים אינה מלאכה מסובכת אך יש צורך בשתי ידיים ימניות וחושים טובים, אם אין לך את זה, סיים כאן - קראו עוד

שוק הפרקטים
שוק הפרקטים

שוק הפרקטים של ישראל מגלגל מיליוני שקלים, רוב הפרקטים בארץ מיובאים מגרמניה, שוויץ ובלגיה, אך לאחרונה נכנס לתחום גם השוק - קראו עוד

מה לבחור ? פרקט פיויסי PVC  או שטיח מקיר לקיר
pvc - ריצוף פיויסי

מה לבחור ? פרקט פיויסי PVC  או שטיח מקיר לקיר

התקנת פרקטים
פרקט גושני

שלבי ההכנה והתקנת פרקט דורשים הכנה מדוקדקת וכן מיומנות טובה, אם יש לכם גשו לעבודה אם לא תזמינו מתקין פרקטים - קראו עוד

התקנת פרקט למינציה: מדריך מקיף לבתים ועסקים
פרקט דגם 273

כאשר שוקלים התקנת את אפשרויות הריצוף המושלמת לבית או לעסק, פרקט למינציה מסתבר כבחירה משתלמת. עם עמידות גבוהה לשחיקה, הנוחות - קראו עוד

ריצוף פרקט אלכסוני בצורת וי  V
ריצוף פרקט אלכסוני בצורת וי  V

ריצוף פרקט בצורת וי V  או אדרות דג  הינו בין העיצובים המיוחדים ויזואלית בהתקנת פרקט. עם העיצוב המובהק שלו בצורת - קראו עוד

צריך עזרה? צור קשר
התקשר לקבלת יעוץ